2012/11/03

Moda OFF


OFF out of schedule, czyli awangardowa część Tygodnia Mody w Łodzi.
Na pokazach OFF swoje kolekcje zaprezentowali awangardowi i nieznani jeszcze szerszej publice projektanci.

FashionPhilosophy Fashion Week Poland to największe wydarzenie modowe w Polsce. Odbywa się cyklicznie w Łodzi. Najbliższa, siódma edycja odbędzie się w dniach 24-28 października 2012 r. i zaprezentuje trendy na sezon wiosna-lato 2013. 



Fashion Week Poland to przede wszystkim: pokazy uznanych projektantów "Designer Avenue", pokazy mody offowej i debiutantów "OFF out of Schedule", "Showroom" - stoiska projektantów a także szkolenia i seminaria "Let Them Know". Ponadto odbywa się wystawa fotografii mody "Young Fashion Photographers Now".

Każda edycja tygodnia mody to setki publikacji w prasie, internecie oraz wiele relacji w radio i telewizji. Collezzioni Donna i Collezioni Uomo relacjonują pokazy polskiego Fashion Week, obok najbardziej prestiżowych tygodni mody na świecie. Polska redakcja ELLE, zainspirowana łódzkim tygodniem mody, wydaje dwa razy do roku specjalny dodatek "ELLE Polska Moda", promowany podczas Fashion Week Poland. Media przyciągają też światowej sławy goście, odwiedzający tydzień mody: Kenzo, Agatha Ruiz de la Prada, Patrizia Gucci, Diane Pernet czy Marios Schwab.

Dzięki Fashion Week (a także Fotofestiwalowi i Festiwalowi Designu) Łódź otrzymała nagrodę "Miasto doskonałe 2010" od redakcji magazynu "Twój Styl". Sam tydzień mody zyskał tytuł "Event Roku 2010" od redakcji magazynu "Aktivist". Rok wcześniej czytelnicy Gazety Wyborczej i telewidzowie TOYA nagrodzili wydarzenie tytułem "Łódź sukcesu". Redakcja polskiej edycji magazynu ELLE przyznała Fashion Week Poland nagrodę "Elle Style Awards 2009" w kategorii "Największe wydarzenie w modzie".


Projektanci, którzy przedstawią swoje kolekcje na OFF out of Schedule
To właśnie ich kolekcje trafią do prestiżowego katalogu "Collezioni" !


BOLA

Zajęła 2 miejsce w zeszłorocznej edycji konkursu dla młodych projektantów Fashion Designer Awards, w ramach której otrzymała stypendium naukowe w MSKPU.
Na co dzień odbywa staż w firmie odzieżowej, szyję, projektuję i stara się  promować swoją markę 'bola'.
Ola Bajer od 2009 tworzy markę bola, w ramach której powstają pojedyncze egzemplarze casualowych ubrań. Najnowsza kolekcja „Ultra” to linia ubiorów damskich i męskich zainspirowana surowym aspektem geometrii. Graficzne układy geometryczne pojawiają się w formie przeszyć, haftów oraz grafik wypełniając kubistyczne kształty ubrań. Utylitarny i unisexowy charakter podkreślają geometryczne podziały. Kolekcja utrzymana w jasnych tonacjach szarości, bieli, pastelowej mięty i srebra.








OLGA MIELOSZYK

Łódzka projektantka, nawiązuje do światowego trendu na obszerne, dalekie od ciała fasony. Warto zwrócić uwagę na delikatne nadruki. Jest uznaną ilustratorką i subtelną kreskę przemyca w swoich wzorach. Oprócz ubrań projektuje także fantazyjne buty.
Pokaz był świetnie wystylizowany, uprzęże i maski na twarzach dobrze urozmaicały wybiegowe looki. Czarne, trójwymiarowe faktury, pudełkowe fasony stworzyły estetyczną i spójną, lekko kliniczną całość. Zdecydowany plus za piękne peleryno-płaszcze. Porządna OFFowa kolekcja !










MICHALINA POLK

Kolejna czarno-biała kolekcja i kolejne mieszane wrażenia. Michalina sezon wiosenno-letni widzi w wersji Total Look. Co więcej, w lekko “ejtisowej” odsłonie. Rozbudowane ramiona, graficzne połączenia i czarno-białe desenie to temat dla odważnych. Ubrania niesamowicie ciężkie w stylizacji i bardzo awangardowe. Ambitnie zaprojektowała skomplikowane, asymetryczne sylwetki o złożonej konstrukcji. Podobnie z makijażami – róż na policzkach z linią ostrą jak brzytwa, połączony z czerwoną szminką i mocno podkreślonymi brwiami… No cóż. W latach ’80 robił furorę.






IMA MAD
To marka stworzona w 2012 roku przez trio projektantów. Podczas OFF Out Of Schedule zaprezentuje kolekcję "We come to you Father".To projekt eksperymentalny łączący trzy odmienne podejścia do projektowania. Próba odpowiedzi na pytanie o źródło naszych ekscytacji i fascynacji.











JAKUB PIECZARKOWSKI 
Pan Pieczarkowski ma pomysły i nie zawaha się ich użyć. Lubi maksymalizm i wcale tego nie ukrywa. 
Może nie perfekcyjnie, ale przynajmniej charakterystycznie i intrygująco. Kolekcja jest mocno awangardowa, bardzo kobieca i wyposażona w arsenał detali, od którego można dostać oczopląsu. Farbowania, ćwieki, nadruki, sznurki, przeźroczystości, ażury, mieszanie deseni i kolorów. Uff. Kicz, camp, ironia. Każda jego kolekcja jest inna, ale zawsze widać, że to jego autorski projekt. Czy ktoś go kupi? Czy ktoś będzie to nosić? Wydaje mi się, że po rozbiciu wybiegowych stylizacji, każda z tych rzeczy straci odrobinę modowego wariactwa na rzecz użyteczności. Wbrew pozorom są to ubrania do noszenia. Trzeba tylko wiedzieć jak je nosić. Dobra robota!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz