2012/10/10

Miu miu







Miu Miu  istniejąca od 1992 linia odzieżowa włoskiego domu mody Prada, zorientowana na modę młodzieżową i codzienną. Siedziba znajduje się w Mediolanie

Nazwa ma ścisły związek z osobą właścicielki i zarządzającej linią: Miuccią Pradą.
Miu Miu odnosi się do przezwiska projektantki.





Powszechnie uważano, że firma ta ma być młodszą, mniej zobowiązującą linią niż kolekcje sygnowane nazwiskiem Prada.
Miuccia Prada urodziła się we Włoszech w 1949 roku.
W wieku dwudziestu dziewięciu lat odziedziczyła dom mody Prada, który do życia powołał jej dziadek, Mario Prada, w 1913 roku. Założona na początku lat 90. XX wieku marka Miu Miu, miała nie tylko odmłodzić wizerunek Prada Group, ale także stworzyć zaplecze finansowe dla droższych linii. Założeniem Miucci było stworzenie kolekcji, w których wyrafinowanie miesza się z nonszalancją, kolekcji lekkich, świeżych, niewymuszonych i zmysłowych. Pierwszy pokaz odbył się na początku ostatniej dekady minionego stulecia, a prezentowana kolekcja inspirowana była garderobą samej Miucci, składała się z lekkich, nieco hippisowskich ubrań w naturalnych kolorach i z naturalnych materiałów uszytych. Również mniej więcej w tym czasie projektantka została doceniona za wyjątkową jakość krawiectwa przez Council of Fashion Designers of America.

W porównaniu do kreacji sygnowanych Prada, Miu Miu proponuje dziewczęce ubrania o zabawnym charakterze. Kolekcje Miu Miu są znana z czystych, prostych stylizacji, zaskakujących połączeń, rozbudowanej palety kolorów i przystępnych cen. 



Niezwykła popularność marki rozpoczęła się na dobre w XXI wieku, gdy świat mody z aprobatą przyjął kolekcje w 2007 i 2008 roku. Odwołania do mody lat 40. i 50. XX wieku i strojów różnorakich kultur oraz zaskakujące połączenia części garderoby i dodatków sprawiły, że Miu Miu weszło do czołówki świata mody. 
Na renomę miały wpływ same kolekcje – lekko prowokacyjne, budowane poprzez odwołania do słynnych postaci popkultury, zestawianie pozornie niepasujących do siebie elementów czy włączanie cytatów z męskiej garderoby. Dzięki młodszej linii Prady do łask powróciły kombinezony, buty na platformach i graficzne wzory. Niewymuszona, nonszalancka sylwetka budzi skojarzenie z ikonami popkultury i ma dyskretny urok, który doceniają klientki na całym świecie.



Butiki Miu Miu są na całym świecie, między innymi w Nowym Jorku, Los Angeles, Londynie, Florencji, Mediolanie, Paryżu, a także na rynku azjatyckim. Kolekcje firmy od lat cieszą się popularnością wśród gwiazd filmu i muzyki. Rola celebrytów w przypadku promocji Miu Miu jest nie do przecenienia. 








Twarzami marki były między innymi aktorki Katie Holmes, Kirsten Dunst, Maggie Gyllenhaal i francuska modelka Laetitia Casta. Miu Miu słynie też z niezwykle dopracowanych reklam o nastrojowym klimacie. Od 2005 roku na Mediolańskim Tygodniu Mody dwa razy w roku prezentowana jest również kolekcja męska.

Najnowsza kolekcja MIU MIU












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz